۴/۰۵/۱۳۸۹

آبشار شاهان دشت جمعه 11 تير 89

جمعه 11 تير 89 برنامه تفريحي و گردشگري آبشار شاهان دشت



غار دانيال جمعه 4 تير (شناسايي مسير)

غار آبي دانيال

جمعه 4 تير من به اتفاق 6 نفر از جوانان علاقه مند به ماجراجويي تصميم به شناسايي غار آبي دانيال واقع در سلمانشهر گرفتيم، و پس از 7 ساعت پيمايش در اين غار موفق به رسيدن به انتهاي اين غار بسيار زيبا نشديم،گزارش کامل و عکس هاي مربوط به اين برنامه به زودي در اينجا قابل مشاهده خواهد بود.

دانیال در جنوب شهر سلمانشهر ( متل قو ) قرار دارد و یکی از جاذبه های گردشکری وجود غار بسیار زیبایی میباشد.




غار دانيال سلمانشهر (متل قو )از جمله غارهاي آبي و رودخانه اي ايران است كه در سلسله جبال البرز واقع شده و داراي چشم اندازي زيباست.


اين غار در ۵ كيلومتري روستاي دانيال از توابع شهر سلمانشهر واقع شده و از اين روستا تا غار بايد نيم ساعت پياده روي كرد و ديدن آن براي هر گردشگري خاطره انگيز است.


دهانه غار،سنگي بوده و براي ورود به آن بايد حدود ۲ متر پايين رفت، غار داراي يك شبه دالان اصلي به طول تقريبي يك هزار و ۵۰۰ متر و عرض تقريبي ۱‎/۵ متر است كه با پيچ و خم هاي فراوان و گذر از دالان هاي تنگ و باريك پرآب و حوضچه هاي كوچك ادامه دارد.






سقف زيباي آن آميخته به مواد آهكي و رود جاري و چشم انداز دلفريب در اين غار سبب شده تا بسياري اين غار را با غار عليصدر همدان مقايسه كنند. اين غار از چشمه ها و حوضچه هاي بسيار زيبا برخودار است و وجود استالاكتيت و استالاكميت هاي فوق العاده زيبا و به رنگ قهوه اي، مناظر جذاب و منحصر بفردي را بدان بخشيده است.



غار دانيال با جاذبه هاي طبيعي و ورزشي فراوان بهشت غارنوردان و طبيعت گردان نام گرفته و ورزشكاران زيادي آرزوي عبور از تونل اين غار را در سر مي پرورانند. آب غار دانيال از چند چشمه كوچك تامين مي شود كه آب اين چشمه پس از پيوستن به يكديگر، رود كوچكي را تشكيل مي دهند و در مسير اين غار آب جاري است از اينرو آن را، غار رودخانه اي ايران ناميدند.


من دل به زیبایی، به خوبی ، میسپارم:دین من این است.